reklama

Kvalifikácia Euro 2016

V nedeľu na pravé poludnie som sa netrpezlivo, ale pohodlne uhniezdil na sedačku pred televízor. Plný očakávania som začal sledovať žrebovanie kvalifikácie na Majstrovstvá Európy 2016, ktoré sa budú konať vo Francúzsku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Prvý krát v histórii sa predstaví na záverečnom turnaji ME 24 účastníkov. Z deviatich kvalifikačných skupín postupujú priamo prvý dvaja + najlepší tretí zo všetkých skupín. Ostatní tretí zohrajú medzi sebou baráž o zvyšné štyri postupové miesta. Veľká šanca kvalifikovať sa na záverečný turnaj pre mužstvá ako Slovensko, Slovinsko, Bulharsko, Česko, Rumunsko, Srbsko, Rakúsko. Všetky tieto mužstvá poväčšine končili vo svojich kvalifikačných skupinách na tretích, štvrtých miestach, na míle vzdialené aspoň od baráže.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte pred samotným začiatkom som mal tajne vybratých súperov z prvého a druhého koša - Španielsko a Maďarsko. Jedného z hľadiska atraktivity a druhého z hľadiska šancí na postup. Španielov som sa napokon dočkal, k nim pribudli Ukrajinci, Bielorusi, Macedónci a Luxembursko. Mohlo to dopadnúť lepšie, ale aj horšie, v každom prípade šanca na postup tu je! Trošku som zostal zaskočený, keď hneď v nedeľu bol známy aj rozpis jednotlivých zápasov. Vždy sa to predtým konalo na schôdzi účastníkov skupiny, kde sa dohadovali termíny jednotlivých zápasov, až v prípade nedohody zasiahla UEFA.

Tohtoročná jeseň a najmä začiatok kvalifikácie bude veľmi ťažký. Začíname na Ukrajine, následne privítame "La Furiu Roju" a jeseň zakončíme vonku v Bielorusku a Macedónsku. Tu potrebujeme získať 6 bodov! Ak chceme byť úspešný a bojovať o druhé miesto tých pod nami jednoducho musíme porážať, je jedno akým spôsobom dôležité sú body! 9. októbra 2014 bude na Slovensku obrovský futbalový sviatok, privítame Španielsko, už teraz je isté, že na 99 % percent sa bude hrať v Žiline. Mňa veľmi zaujala myšlienka, ktorú som čítal tu v jednom blogu, aby sa hralo vo Viedni! Žiaľ podľa e-mailu, čo som dnes obdržal od SFZ, to možné nebude, nakoľko to nepovoľujú reglementy UEFA. Ak to budeme chcieť vidieť naživo, bude potrebné poriadne siahnuť do peňaženky a mať kusisko šťastia pri kúpe lístkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vraj sa chodí posledné roky na našu repre kvôli súperom? Kto bol minulé kvalifikácie zvedavý na Čechov, Poliakov, Rusov, Írov, Bosniakov, Grékov? NIKTO! Tí praví fanúšikovia čo si cestu na štadión nájdu, chcú vidieť najmä našich a nie súpera. Teraz po dlhom čase príde mužstvo, čo má celosvetový cveng a oplatí sa pozrieť na ich hru. Mne osobne je veľmi ľúto, že tých pravých fanúšikov je málo ! PREČO? Lebo vieme fandiť a stáť za našim mužstvom len vtedy, keď sa darí! Bolo 15. októbra 2008 na Tehelnom poli sme privítali Poľsko, za 86 sekúnd sme otočili nielen zápasový dej a vyhrali sme 2:1, ale naštartovali sme svoju púť do Afriky. Vtedy bolo na futbale 17.650 divákov z toho asi ¾ Poliakov a potom to začalo. Nasledujúce veľké domáce zápasy s Čechmi 23.500 (vypredané) a pamätný zápas so Slovincami chcelo vidieť viac ako 100.000 Slovákov. Ja som to šťastie mal a videl som všetky tieto zápasy naživo. Na Poliakov som bez problémov zorganizoval autobusový zájazd, lebo o lístky záujem nebol, na Čechov sa mi to podarilo tiež, ale už to bol ťažký oriešok zohnať 40 lístkov a na Slovincov sa pošťastilo "zabookovať" už len 8 lístkov. V nasledujúcich dvoch kvalifikáciách už s lístkami opäť problém nebol a tu sa krásne potvrdzujú moje vyššie uvedené slová. Môj prvý veľký futbalový turnaj, ktorý sa mi vryl do pamäte boli MS v Taliansku 1990. Odvtedy fandím našim vždy, v dobrom aj v zlom a nehanbím sa za to!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz som už "La Furiu Roju" naživo videl, bolo to 24.9.1997, na Tehelnom Poli sme prehrali pred 13.667 divákmi, po boji 1:2. Spravím všetko, čo bude v mojich silách, aby som mohol vidieť NAŠICH 9. októbra 2014 naživo. Ak by to bolo možné, ostatné zápasy by bolo fajn odohrať na menších štadiónoch, ktoré by boli vypredané aj so slabšími súpermi, dostali by sme tým reprezentačné mužstvo do všetkých regiónov na Slovensku. Veď po rôznych prestavbách by štadióny v Senici, Zlatých Moravciach a Michalovciach snáď na takéto zápasy boli dostatočne vyhovujúce.

Veľa šťastia pán Kozák pri výbere mužstva na jednotlivé zápasy a Vás slovenskí junáci len o jedno chcem poprosiť - nechajte na ihrisku dušu a srdce za Slovensko a my vďační fanúšikovia budeme stáť vždy pri Vás! RESPECT, priatelia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SLOVENSKO DO TOHO!

Obrázok blogu

Malé foto okienko do histórie videných zápasov naživo :

9. októbra 2004 Slovensko vs Lotyšsko 4:1

Obrázok blogu

7. septembra 2006 Slovensko vs Česko 0:3

Obrázok blogu

15. októbra 2008 Slovensko vs Poľsko 2:1

Obrázok blogu

6. júna 2009 Slovensko vs San Maríno 7:0

Obrázok blogu

5. septembra 2009 Slovensko vs Česko 2:2

Obrázok blogu

10. októbra 2009 Slovensko vs Slovinsko 0:2

Obrázok blogu

12. októbra 2010 Slovensko vs Írsko 1:1

Obrázok blogu
Andrej Klepáč

Andrej Klepáč

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

.......športový zanietenec, fanúšik, fanatik športu a najmä futbalu....... Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu